Vanha rouva ZAKUSKA-PÖYDÄSTÄ  huhuili minua kertomaan keräilyharrastuksestani.

Minulla ei varsinaisesti ole kuin yksi keräilykohde, mutta sitäkin rakkaampi.

Se on JANE AUSTEN, ja tuotannosta minulla on kaikki suomenkielinen kirjallisuus sisältäen:

-Ylpeys ja ennakkoluulo (Pride and prejudice)

-Emma (Emma)

-Järki ja tunteet (Sense and sensibility

-Neito vanhassa linnassa (Northanger abbey)

-Viisasteleva sydän (Persuason)

-Kasvattitytön tarina (Mansfield park)

-Leikkiä ja totta (Sandinton) kirjoittanut myös eräs toinen

-Tavat ja tunteet (The Watsons) kirjoittanut myös eräs toinen

-Jane Austen - lukupiiri kirj. Karen Joy Fowler

Kaikki kirjat olen ostanut eri aikoina, joten ne eivät ole samanlaisessa ulkoasussa, mutta minusta juuri näin se on paras.

Myös DVD-elokuvia olen keräillyt kaikki erilaiset mitkä olen löytänyt.

Tässä on kolme versiota Emmasta ja kaksi Järki ja tunteet elokuvista.

Tässä kaksi Mansfield Parkia ja kaksi Ylpeys ja ennakkoluuloa.

Tässä on Viisasteleva sydän, Northanger Abbey, Lukupiiri ja Jane Austenin jalanjäljillä.

Muutamia DVD elokuvia vielä puuttuu ja niiden "metsästäminen" jatkuu.

Tässäpä tämä ja haastan keräilystään kertomaan Kättentöitä blogista Jaanan,.